Jak zapobiegać nietrzymaniu moczu?

Nietrzymanie moczu (NTM) to schorzenie występujące u kobiet w różnym wieku. Dotyka wielu kobiet,  a najczęściej daje o sobie znać po przebytej ciąży czy w okresie menopauzy. Chociaż ma charakter przewlekły, można sobie pomóc.

Pierwszą i bardzo ważną metodą zapobiegania nietrzymania moczu są ćwiczenia mięśni Kegla.

Ćwiczenia Kegla wykonujesz poprzez napinanie i rozluźnianie mięśni dna miednicy. Ponieważ na początku może Ci być trudno rozróżnić, czy napinasz ich właściwe partie, ćwiczenia możesz zacząć wykonywać w czasie mikcji – kilkakrotnie wstrzymując strumień moczu i ponownie go uwalniając. W ten sposób nauczysz się używać odpowiednich mięśni. Z dnia na dzień możesz zwiększać ilość powtórzeń (napinanie i rozluźnianie), wykonując je o każdej porze dnia i niekoniecznie podczas wizyt w toalecie. Kiedy i gdzie będziesz ćwiczyć, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie (w pracy, w domu, podczas podróży).

Według szacunkowych danych regularna gimnastyka mięśni Kegla pomaga wzmocnić odpowiednie partie ciała i wpłynąć pozytywnie na kontrolowanie oddawania moczu.

Dobrym sposobem jest również trenowanie pęcherza, które polega na świadomym opóźnianiu oddania moczu. W momencie, gdy poczujesz parcie na pęcherz nie  należy od razu iść do łazienki, a zacisnąć mięśnie i chwilę odczekać. Podczas oddawania moczu warto zacisnąć mięśnie, by wstrzymać jego strumień.

Dobrym uzupełnieniem wzmacniania mięśni odpowiedzialnych za trzymanie moczu jest stosowanie preparatu Femurin – suplement diety. Preparat jako jedyny wśród produktów na NTM dostępnych bez recepty posiada skuteczność udowodnioną w badaniach naukowych. W jego skład wchodzi wodny ekstrakt z pestek dyni ELFA® 940, który nie powoduje skutków ubocznych, a przy tym jest dobrze przyswajalny.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejrozumiem